Winkel

De Geheime Gang
een coöperatief geheugenspel van Jim Deacove
1 tot 8 spelers • vanaf 5 jaar • speelduur circa 15 minuten

spelgang
Vannacht hebben de dieven het huis doorzocht. Ze hebben drie kostbare voorwerpen meegenomen en verstopt in de geheime gang. Om middernacht komen ze terug om hun buit op te halen.

Wij zijn een team van detectives. We hebben de opdracht de diefstal te voorkomen! We proberen te ontdekken welke voorwerpen de dieven willen stelen. Als dit lukt voordat de klok 12 keer slaat, zijn we de dieven te slim af.

DE GEHEIME GANG is een spannend geheugenspel. Het is belangrijk om te weten welk voorwerp waar ligt. De kinderen helpen elkaar om te onthouden wat ze ontdekken.

 

Stop de Stropers
een coöperatief strategiespel van Jouke Korf
2 tot 5 spelers • vanaf 8 jaar • speelduur circa 20 minuten

spelstropers
Het is lente. De eenden, herten en wilde zwijnen komen uit hun holen en gaan op zoek naar eten. Maar er liggen stropers op de loer die de dieren willen vangen!

De spelers zijn boswachters. Ze beschermen de dieren en proberen de stropers tegen te houden. De stropers hebben geheime hutten waar ze alleen uit komen om dieren te vangen. Als we op de juiste plek staan, kunnen we ze betrappen! Tenzij de stropers met een bootje weten te ontsnappen…

STOP DE STROPERS is een spannend strategiespel waarbij je samen de verrassende bewegingen van de stropers goed in de gaten moet houden.

 

Kracht van 8 kaartspel
8 verschillende coöperatieve spellen van
Steven Michiel Rijsdijk, Anne Mijke van Harten en Margrete Stoute
1 tot 42 spelers • vanaf 4 jaar • speelduur 10-30 minuten

 
spelkracht_8
Dit spel bestaat uit 42 speels geïllustreerde kaarten. Op elke kaart staat een korte, positieve uitspraak met een daarbij horende tekening. De tekeningen tonen situaties uit het dagelijks leven van kinderen. Een clown en een dromer duiken onverwachts op tijdens het spel en zorgen voor verrassingen!

Door de 8 coöperatieve spelvormen -de spelers spelen mét elkaar in plaats van tegen elkaar- leren de kinderen samenwerken, overleggen en creatief denken. De spellen geven de kinderen een gevoel van eigenwaarde en de ervaring erbij te horen. Een positieve manier van met elkaar omgaan vloeit daaruit voort.

Bij een aantal spellen leren de spelers elkaar en zichzelf beter kennen. Bovendien kunnen de kaarten gebruikt worden als krachtkaarten: de kinderen trekken af en toe een kaart, die iets zegt over henzelf op dat moment. Deze kan dienen als steuntje in de rug of als speels begin van een (groeps)gesprek.