Gedetailleerde informatie over het geselecteerde boek.



 Terug naar zoekresultaten 

 Terug naar zoeken 


Vindplaats:B 4.40 
Titel:Eerlijk en groen boodschappen doen 
Auteur: Michel Verschoor  
Samenvatting: Je wilt een spijkerbroek kopen, maar wel een zonder kinderarbeid. Je eet graag chocolade, maar liefs zonder gerommel met genen. Je drinkt melk, maar dan alleen van een tevreden koe. Ondanks het woud aan keurmerken en informatie op etiketten is vaak onduidelijk hoe een product wordt gemaakt. En informatie over de handel en wandel van bedrijven is al helemaal lastig te achterhalen. Verantwoord ondernemen is 'in', maar wat betekent dat concreet? 'Eerlijk & groen boodschappen doen' geeft achtergrondinformatie over milieu- en sociale aspecten van twintig producten en sectoren. De gids geeft een overzicht hoe zo'n honderdtwintig belangrijke bedrijven omgaan met het milieu, arbeidsomstandigheden, biologische productie, genetische manipulatie en dierenwelzijn. Maar ook of ze openheid van zaken willen geven aan consumenten. Met 'Eerlijk & groen boodschappen doen' in de hand wordt het makkelijker een bewuste keus voor een product of merk te maken.  
Redactie: Theo Alberts 
Uitgever: Alternatieve Konsumenten Bond, Onderzoeks- en informatiecentrum van de verbruikersorganisaties 
Jaar van uitgave: 1999 
Taal: Nederlands 
Aantal aanwezig:
ISBN/ISSN: 90-801791-9-1 
Editie:  
Ondertitel: Een gids voor verantwoord consumeren 
Foto's: zwart wit foto's  
Opmerkingen: Achter in het boek staat een trefwoordenregister. Foto's van Sijmen Hendriks, m.u.v. blz. 14, Mark van Tilburg, Stg. Max Havelaar. 
Aantal pagina's: 196 
Serie:  
Trefwoorden: consumeren, boodschappen, kinderarbeid, genetische manipulatie, dierenwelzijn, handel, milieu,