| Vindplaats | Titel | Auteur |
| B 2.1 | Kapitalistiese uitbuiting  | Harnecke, Marta en Uribe, Gabriela  |
| B 2.2 | Pedagogie van de onderdrukten.  | Freire, Paulo  |
| B 2.3 | Maak er een gewoonte van  | diverse  |
| B 2.4 | School is dood  | Reimer, Everett  |
| B 2.5 | Wapenen voor de vrede  | Derksen, S.C.  |
| B 2.6 | Vrede kun je leren  | Pennix, Kees samensteller  |
| B 2.7 | De school in de wereld, de wereld op school  |   |
| B 2.8 | Pedagogiek voor de vrede  |   |
| B 2.9 | Humor als wapen  | Vriens, Lennart  |
| B 2.10 | Zinloos geweld bestaat niet  | Rodenko, Olga & Haer, Bon van der  |
| B 2.11 | Abdoel en Niehal in Sudan  |   |
| B 2.12 | Buiten de boekjes  |   |
| B 2.13 | Right to play  | Goossens, Jesse  |
| B 2.14 | Met alle geweld  | Achterhuis, Hans  |
| B 2.15 | Vredesonderwijs  |   |
| B 2.16 | De grenzeloze generatie  | Spangenberg, Frits & Lampert, Martijn  |
| B 2.17 | Onderwijs over cultuurverschillen  | Pinto D.  |
| B 2.18 | Wat een hufter!  | Bas van Stokkom  |
| B 2.19 | Een tien voor vlijt  |   |
| B 2.20 | Op iedere tegel een hakenkruis  | Michi Almer, Beate Matznetter en Hetty Vlug  |
| B 2.21 | Is Alma Mater vrouwvriendelijk?  | Dr. E.K. Hicks   |
| B 2.22 | Cultuurverschillen en communicatie  | Andreas Eppink  |
| B 2.23 | Jeugd met toekomst  | Flip lindo, Toon Pennings  |
| B 2.24 | Thuis - de mensen bij wie ik hoor  |   |
| B 2.25 | Andere Antillianen  | Ieneke Amesz, Fridus Steijlen, Hans Vermeulen  |
| B 2.26 | Het vijandsbeeld  | Generaal-majoor M.H. von Meijenfeldt  |
| B 2.27 | De laatste kinderen  | Gudrun Pausewang   |
| B 2.28 | Die Gesellschaft und das Böse  | Arno Plack  |
| B 2.29 | Getting to Yes  | Roger Fisher, William Ury, Bruce Patton,  |
| B 2.30 | Vijandbeeld, legitimatie en voorlichting  | Tom Ottenheim en Léon Wecke  |
| B 2.31 | Het wrede brein.  | Kathleen Taylor  |
| B 2.32 | Children are people too  | Daniel O'Donnell  |
| B 2.33 | Hoe leren we de vrede  | Drs. C.S.. Derksen   |
| B 2.34 | Simulaties van internationale betrekkingen   | P. Boskma en F.P van der Meer  |
| B 2.35 | Geweldloos communiceren, hoe doe je dat?  | Marshall B. Rosenberg  |
| B 2.36 | Geschoold in de praktijk  | Tineke Krol, Anke Burger en Franca van Alebeek  |
| B 2.37 | Kriegsangst bei Kindern  | Christian Büttner  |
| B 2.38 | Een tocht naar het geluk  | Bernard Benson  |
| B 2.39 | Tirannen  | Aidan Chambers  |
| B 2.40 | Vredesopvoeding  |   |
| B 2.41 | Praten of vechten  | Rob Asperlagh en Klaas Roodenburg  |
| B 2.42 | De oorlog van Jeannette  | Jeannette van Haaren-Kluft  |
| B 2.43 | Levend leren  | Jeroen Hendriksen  |
| B 2.44 | Opgroeien in het buitenland  | Emmy Kunst, Marjanne Simons, Ferko Ory  |
| B 2.45 | Opvoeding en onderwijs tot vrede  | Devi Prasad  |
| B 2.46 | Hoe zit het nou met wit  | Lida van den Broek  |
| B 2.47 | Een klap in z'n hand  | Wim Harms, e.a.  |
| B 2.48 | Warfare Patriotism Patriarchy  | Dr. R. Rosandic, Dr. V. Pesic  |
| B 2.49 | Vrede kun je leren  | T. D'Ansembourg en D. van Reybrouck  |
| B 2.50 | Schicksal in Zahlen  |   |
| B 2.51 | Nu of ooit ...  | A. van Dam & A. de Wolf  |
| B 2.52 | Identiteit  | Paul Verhaeghe   |
| B 2.53 | Kinderen van deze wereld  | Martine & Caroline Laffon  |
| B 2.54 | Kernenergie  | E.H. Childs  |
| B 2.55 | De kleine zwarte vis  | Samad Behranghi  |
| B 2.56 | Over de arbeid van de mens  |   |
| B 2.57 | Kazerne, kerk en kapitaal  | Bernt Feis  |
| B 2.58 | Ontdek je wereld  | Ludo Debruyne, e.a.  |
| B 2.59 | Toen alles anders werd  | Hijltje Vink  |
| B 2.60 | Bis hierher und nicht weiter  | Alexander Mitscherlich, e.a.  |
| B 2.61 | Tekenen voor vrede  | Jan Durk Tuinier  |
| B 2.62 | War Game  | Michael Foreman  |
| B 2.63 | De koningin van 1b  | Anja Vereijken  |
| B 2.64 | Nu is het aan ons  | Eva Rovers  |
| B 2.65 | Bouwen aan geweldloosheid  | Pat Patfoort  |
| B 2.66 | De eerste reis  | Nina Koevoets  |
| B 2.67 | "Houd (van) het bos" zegt Stella  | Mina Koevoets  |
| B 2.68 | Pesten Wat is het, wat doe je eraan?  | Gie Deboutte, Inge Schelstraete  |
| B 2.69 | Anne Frank is niet van gisteren  | Mies Bouhuys  |
| B 2.70 | Agressie  | Friedich Hacker  |
| B 2.71 | SOS Conflict!  | Corry Laura Van Bladel  |
| B 2.72 | Pedagogiek tussen vrees en vrede  | Lennart Vriens  |
| B 2.73 | Wij zijn Palestijnen  | Reem Kassis,   |
| B 2.500 | Verslag internationale humanistische vredesconferentie  |   |
| B 2.501 | Omgaan met Agressie  | Hans Tromp, Everhard Mulder  |
| B 2.502 | Vrede in Beweging  |   |
| B 2.503 | Vrede herdenken  | Dirk Timmermans, Francis van Dinter, Jan Durk Tuinier   |
| B 2.504 | De Lange Weg naar Vrede  | Dr. Steven Derksen  |
| B 2.505 | Erasmus voor de klas  | Louise Langelaan  |
| B 2.506 | Praten over vredesopvoeding  | Jan Durk Tuinier  |
| B 2.507 | Vredesvoorlichting  |   |
| B 2.508 | Time to Abolish War  |   |
| B 2.509 | Bringing Peace to People  |   |
| B 2.510 | Hoe leren wij de Vrede  | Drs.S.C.Derksen  |
| B 2.511 | Hoe leren wij de Vrede (1)  | Drs.S.C.Derksen  |
| B 2.512 | Gandhi Marg   |   |
| B 2.513 | Erasmus, Europeaan, Humanist, Christen  | Aalt van der Glind  |
| B 2.514 | Engaging NonViolence  | Veronica Pelicaric Nina Koevoets  |
| B 2.515 | Vrede in Vakken  | Drs Daan Verbaan  |
| B 2.516 | Het einde van een jongensoorlog  | Joan A. Nieuwenhuis  |
| B 2.517 | Peace Education or eduation for Peace  | Devi Prasad  |